The thundercat has landed - sort of! (Uppdaterad)

Hej alla trogna läsare som följer vår blogg (är ni två tre stycken eller något vid dehär laget?), idag blir det ett ovanligt kort och tråkigt inlägg om en rörig och strulig dag, men som trots allt slutade relativt bra!

Det började med ett projektmöte där vi i sann TE3 anda bara dök upp med 75% av gruppmedlemmarna, sedan - i fortsatt TE3 anda - brakade mötet som igentligen skulle handla om vårat projektarbete ut i en luddig diskussion om äldre kvinnor som dejtar yngre män, styrdans och vaxjobb. De vill säga som vilken annan diskussion som helst i vår närvaro. Efter 45 minuter hade vi övertalat monkan om att vi faktiskt var på gång med bygget men dessvärre gick det inget vidare med våra förslag på att köra den igenom skolan på redovisningen, *ah well*, nästa gång kanske.

Många svordomar, mycket bensin och flera minuter på tutan senare hade vi framgångsrikt tagit oss till Yamaha Center och tillbaka för att köpa en kopparring till avgasröret, varit på något lagomt vilseledande industriställe och fyllt på svetsgasen som tog slut vid gårdagens svetsning och, sen vet jag inte om vi lyckades med så mycket mer, förutom att vinka åt fel håll till vilsna tanter på trottoarer - vilket också får ses som normalt beteende i vår klass.

För att inte gå in på några onödiga detaljer så blev det som så att det var Emil och Mats som idag gästade tomteverkstaden för att jobba vidare på bygget medans vi andra gjorde annat nyttigt - och en plaskade i badkar eller något.

Nästa gång får jag dock vara strängare med fotograferingsordern för det enda Mats lyckades krysta ut på flera timmars skruvande var två fjuttiga bilder, som dock visar på att vi nu faktiskt har monterat motorn - halft! De fäste samtidigt ett till tvärstag precis framför bakaxeln för att styva upp bakpartiet ännu mer.





Eftersom jag inte var med under kvällens skruvning så har jag inte så mycket mer att tillägga, så med ett lovord om mer bilder nästa gång så avslutar jag bara med - på återseende!

UPDATE: Tydligen så var det som så att Mats for hem efter att de hade kommit såhär långt, men Emil stannade kvar och fortsatte med att göra bakre motorfästena, vänt växelspaksarmen så att den ligger på samma sida som växelpetaren på motorn och förstärkt ena främre motorfästet. Han hade även tagit en hög fler bilder som vi andra kan åtnjuta. Vilket engagemang, kan inte annat än klappa händerna! Här gäller det att hänga med i svängarna för vi må vara lata 99% av vårt vakna dygn, men dendär sista procenten, då jävlar tar vi igen!











Då gör vi ett nytt försök - På återseende!

Alla kvällens bilder kan ses i större storlek som vanligt på vårt webalbum:
http://picasaweb.google.com/busbilprojektet/3FebMotormontering#

/Anton Danielsson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem syftar Herr Danielsson när han pratar om en viss person som ligger i badkaret? ;)

2009-02-03 @ 23:35:19
Postat av: Danielsson

Ptjaa, vet inte riktigt vem det var, någon som brukar ligga i badkaret med ett glas rött och tända ljus på fredagskvällarna iallafall! Får återkomma med namn! ;)

2009-02-03 @ 23:56:03
Postat av: Susanne

Jag hörde något om en Direktör Svedin plaskandes i ett badkar ;-). Ser ju bra ut det här pojkar!

2009-02-04 @ 06:19:51
URL: http://svenskfroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0